top of page

BETINGELSER FOR ORGANISATIONER PÅ UFM'25

På denne side kan du som organisation læse mere om betingelserne for deltagelse på Ungdommens Folkemøde 2025

TILMELDING, BETALING OG FRAMELDELSE

Hvem kan ansøge?

Alle organisationer, foreninger, virksomheder, samt partier, uddannelsesinstitutioner eller lignende kan ansøge om at deltage 

på UFM, såfremt de er lovlige og ikke er i strid med demokratiske 

principper. Det er en forudsætning, at indholdet i organisationens område i 

temateltet tager udgangspunkt i noget samfundsrelevant og ikke 

tjener et direkte markedsføringsformål.

 

Endelig er det en forudsætning, at aktiviteter og indhold i ens område ikke virker anstødelige, hadefulde eller er i strid med Ungdommens Folkemødes demokratiidealer.

 

Læs mere under 

vores demokratiidealer

Hvornår skal I betale?

Ved tilmelding på organisationsplatformen, skriver I jeres faktureringsoplysninger, og det er jeres ansvar at give de korrekte informationer. 

Vi fakturaer jer senest i juni 2025 for det fulde beløb for jeres deltagelse.  

Giv os besked med det samme, hvis I er forhindret i at betale før afholdelse af festivalen 2025.

Bekræftelse på ansøgning

Jeres tilmelding til Ungdommens Folkemøde 2025 er først endelig bekræftet, når I modtager en bekræftelsesmail fra teamet bag Ungdommens Folkemøde.  

 

Det er vigtigt at denne mail læses grundigt igennem for praktisk information og det videre forløb frem mod festivalen, og det er kontaktpersonens ansvar at sende al information videre til relevante kollegaer.  

 

I får bekræftet jeres endelige placering i temaområde i denne mail.

Hvad sker der, hvis I framelder?

Ved framelding efter 14. maj 2025 opkræves 50% af prisen.

 

Ved framelding efter 1. august 2025 opkræves det fulde beløb.   

RETNINGSLINJER OG KRAV TIL EVENTS

Deltagelse med stadeplads

Når jeres tilmelding bekræftes, skal I oprettes på organisationsplatformen.  

  • Vi opretter automatisk den kontaktperson, I har skrevet på ved tilmeldingen. Hvis jeres kontaktperson skifter undervejs, så giv os besked hurtigst muligt, så vi kan ændre det.  

Her skal I oprette:  

  • En organisationsbeskrivelse, der beskriver jer og jeres aktiviteter og fx overordnede fokus og tema for jeres deltagelse.  

  • Alle jeres events – teltevents, sceneindslag og workshops 

  • I er forpligtede til at overholde alle deadlines eller give os tid, hvis I er forsinkede med information og oprettelse af events.  

  • I skal som minimum oprette et og maksimum fem teltevens pr. dag i festivaldagene.  

  • Undervisningsmateriale, hvis I vil have det med på undervisningsplatformen på vores hjemmeside.

Alle aktiviteter i forbindelse med UFM skal afholdes inden for festivalpladsens område, medmindre andet er aftalt med Ungdomsbureauet. Det er tilladt at bruge arealet umiddelbart ud fra ens område i temateltet, svarende til 1 meter ud i gangarealet og 2 meter ud på græsset.  

DELTAGELSE MED KONSTRUKTION

Ved deltagelse med konstruktion eller køretøj aftales opsætning og nedpakning sammen med Ungdommens Folkemødes produktionsleder Ellen. Køretøjer må ikke forlade området mens der er deltagere på festivalpladsen.

RETNINGSLINJER FOR UDDELING, KOMMERCIELLE AKTIVITETER OG KONKURRENCER 

  • For at sikre den gode deltageroplevelse, samt ud fra et bæredygtighedshensyn, er det ikke tilladt at uddele merchandise, flyers, stofnet eller andet materiale. 

  • Det er ikke tilladt at sælge eller uddele mad, slik og drikkevarer. Der kan undtagelsesvis indhentes tilladelse til at uddele mad, slik og drikkevarer, hvis det er væsentligt for det indholdsmæssige i en aktivitet eller workshop. 

  • Det er ikke tilladt at reklamere for, eller på anden måde promovere kommercielle produkter og andre services. 

  • Det er ikke tilladt at sælge nogen former for produkter eller ydelser i temateltene. Kontingenter til foreninger/organisationer opfattes her ikke som ydelser. Der må heller ikke afholdes indsamlinger fra staderne. 

  • Hvis et event indeholder en konkurrence, er det tilladt at udlodde præmier i mindre omfang og af substantiel karakter – dette må dog ikke nævnes i programmet. Der må således ikke uddeles præmier til alle deltagere i en konkurrence.  

ÅBNING, OPSÆTING OG NEDPAKNING

  • Opsætning af inventar og indretning af stadeplads sker tirsdagen d. 2. september. Stadepladsen skal stå klar til når Ungdommens Folkemøde åbner onsdagen d. 3. september kl. 09:00. 

  • På opsætningsdagen etableres en dropzone udenfor festivalpladsen, hvor deltagende organisationer kan aflæsse inventar, som herfra transporteres med trækvogne ind på festivalområdet. Alle organisationer modtager et individuelt tidsrum hvori dropzonen er åben for dem. Det er ikke muligt at få leveret inventar direkte ind på festivalpladsen.  

  • Nedpakning af stadepladser starter når Ungdommens Folkemøde lukker torsdag d. 4. september kl. 15:00. Det er ikke tilladt at pakke stadepladsen sammen før dette tidspunkt.  

  • Under nedpakning er dropzonen åben fra 15:30-18:30. Det er ikke tilladt at få adgang til dropzonen inden kl. 15:30, da vi skal sikre os at deltagerne kan forlade pladsen i et sikkert flow. Det er også muligt at fortsætte nedpakningen af sin stadeplads mellem kl. 8-12 fredag den 5. september men I skal give besked til Ungdommens Folkemøde på forhånd. 

FORCE MAJEURE

Ved tilfælde af ekstraordinære situationer, som fx naturkatastrofer, pandemi, krig, terror eller andre uforudsigelige situationer, der medfører, at arrangementet ikke kan gennemføres eller må lukke ned før tid, kan Ungdommens Folkemøde ikke gøres ansvarlig. Det medfører også, at det ikke er muligt at få refunderet prisen for deltagelse eller andre udgifter som den gældende situation, måtte medføre af udgifter.

ORDENSREGLEMENT PÅ UFM'25

§1 - Formål  

Formålet med dette ordensreglement er at bevare den gode stemning ved arrangementet, samt at sikre, at alle besøgende kan få en positiv oplevelse i trygge og sikre rammer.  

§2 - Regler for ophold  

Området reguleres efter privatretlige regler.  

  • Det er ikke tilladt at udvise adfærd, der er til gene eller skade for andre eller på anden måde bringer andre i fare.  

  • Bygninger, beplantninger og lignende må ikke beskadiges eller misligholdes.  

  • Toiletter skal benyttes af alle.  

  • Ophold på området er ikke tilladt for synligt stærkt påvirkede personer.  

§3 - Adgangskontrol  

Safety personalet har ret til at undersøge, om gæster medbringer effekter som ikke er ønsket.  

Følgende genstande må ikke medbringes: 

  • Genstande der kan benyttes som våben.  

  • Fyrværkeri eller andre pyrotekniske genstande  

  • Laserpenne  

  • Dyr  

Listen er ikke udtømmende.  

§4 – Euforiserende stoffer  

Besiddelse eller indtagelse af euforiserende stoffer vil medføre bortvisning.  

§5 - Overtrædelse af ordensreglementet  

Gæster der overtræder ordensreglementet kan uden videre bortvises og få forbud mod at vise sig på området.  

Såfremt en overtrædelse udløser begrundet formodning om en strafbar handling, vil der blive foretaget politianmeldelse. Personalet er berettiget til at bortvise persongrupper, såfremt overtrædelse ikke kan tilordnes en enkelt person og overtrædelsen i øvrigt er karakteristisk for hele gruppens opførsel.  

§5 – Personalets anvisninger  

Gæster skal til enhver tid følge personalets anvisninger. 

bottom of page